شناسه خبر : 103361
چهارشنبه 15 شهريور 1402 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تا کربلا رسیدن، یک یاحسین دیگر/ تصاویر

این بار کاروان لبیک یاحسین(ع)، رنگ زینبی تری به خود گرفته است و ...

فاش نیوز  - در ادامه حرکت کاروان لبیک یاحسین ۷ به کربلای معلی. کاروان در شب دوم حرکت. با همان نظم و سیاق همیشگی پس از نماز مغرب و صرف شام حرکت نمودند.

چندین اتفاق زیبا در این طی طریق به چشم می خورد و توجه را به خود جلب می کرد.

عوامل زحمتکش کاروان که دائما برای تامین  محل اسکان، تامین نیاز جانبازان ویلچری، بردن کوله ها، تامین غذا و میان وعده و ... درحال تلاشند؛ این بار و امسال در حرکتی حقیقتا سخت اما قابل تقدیر، چندین تخت را برای جانبازان ویلچری، از موکبی به موکب بعدی منتقل می کردند و باز سخت و سنگین کار را در گرمای بالای ۵۰ درجه عراق، با عشق به قهرمانان وطن به دوش می کشیدند.

نکته زیبای دیگر اینکه این بار کاروان لبیک یاحسین ۷، رنگ زینبی تری به خود گرفته و خانم ها مسئولانه مسئولیت رساندن جانبازان ویلچری به کربلا را به عهده می گیرند. پشت هر جانباز، دختر یا همسر جانبازی ایستاده که مخلصانه حاضرند سختی راه را به یاد حضرت زینب(س) تحمل کنند ولی دست های جانبازان ویلچری یک تاول نزند.
کاروان به شکل زینب گونه ای در دل جاده پرجمعیت حرکت می کند و چشم های همه زوار را خیره ی خود می کند.

حتی نمیتوان از حرکت ویلچرها عکس گرفت چراکه از همان روز اول، جمعیت درحال حرکت و مشایه در کنار جانبازان به شکل انبوهی در حرکتند و ارادت پشت ارادت است که بین مردم و جانبازان در طول مسیر رد و بدل می شود.

کاروان در بین راه سه موکب محل اسکان یعنی موکب امام رضا، موکب صاحب الزمان و موکب حضرت معصومه(س) در عمود ۱۰۸۰ را در نظر گرفته است.

در تمام طول حرکت، صف کاروانیان در عمودهای خاصی برای استراحت می ایستند  و صلوات می فرستند و عوامل با چای و آب خنک و شربت و مواد خوراکی و نذری های مواکب از آنها پذیرایی می کنند.

به موکب های محل اسکان که نزدیک می شویم، نزدیک سحر می شود و حرکت سخت.

شب آخر حرکت که همچون محشر کبری ست، جمعیت در لابلای چرخ های جانبازان در هم می پیچد و حرکت را به شدت سخت می کند.

ولی زائران لبیک یاحسین ۷، به عشق دیدن ضریح امام خود و حضرت عباس(ع) تا رسیدن به هتل. تاب می آورند، هرچند شاید برخی جان به لب شوند!!!

در موکب حضرت معصومه مراسم مداحی و سینه زنی هم برگزار شده و حال وهوای اهالی را عوض می کند.
در شب سوم در میان راه هم سردار سلیمانی با کاروان برخورد کرده و با تمام جانبازان صحبت می نماید و از این عمل تاثیرگذار تقدیر می کند و صحبت های آنها را می شنود...

 روز آخر حرکت که چهارشنبه صبح و اربعین حسینی ست، کاروان خسته و لب تشنه بیاد اسرای کربلا به هتل میرسد و قرار است در هتل. برای وقت ظهر مستقر گردد.
راه به پایان خود نزدیک می شود و کاروان لبیک یاحسین ۷ در وصال یار آرام می گیرد.

اما خادمان و زوار گمنامی بودند که این غیرممکن را برای جانبازان با شرایط خاص. ممکن نمودند. آنان که در تک تک موکب ها سخت ترین کارها را در گرمای سخت عراق ممکن نمودند و شاید آنچه نشدنی بود برای راحتی این خانواده ها، شدنی کردند.

در موکب امام رضا عمود ۲۸۵ حجت الاسلام حاج سیدحمید حسینی و پسرانش و خادمان موکب با عشق تمام با کاروان همکاری نمودند.

در موکب نجف اشرف عمود ۴۳۹همراهی محمد شعبانی قابل تفدیر بود.

در موکب امام حسن مجتبی عمود ۵۳۲ حاج مجتبی غلامی و دکتر میرحسینی همراه و همدل کاروان شد و موکب بیت العباس عمود ۷۵۷ نیز که پذیرایی مفصلی از ایثارگران را به عهده گرفت.

در موکب صاحب الزمان عمود ۸۲۷ ، دکتر سید احمد پیرهادی و دکتر سیداحمد علوی و مهدی رئیسی و خادمین بسیار برای آسایش جانبازان مایه گذاشتند.

موکب حضرت معصومه سلام الله علیها در عمود ۱۰۸۰ نیز که حقیقتا عاشقانه برخورد کردند و مدیران مسئولش از مهندس محمودنژاد تا مدیرانی چون عباس سفر، سیدجلال مقدم و خادمین بی دریغ هر آنچه برای خادمان لازم بود، تامین نمودند.

گزارش و عکس از شهید گمنام

اینستاگرام
یاحسین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi